Rok 1972: Rysuje sa tretí bratislavský most cez Dunaj
V roku 1974 začnú v Bratislave stavať dvojpodlažný železnično-diaľničný most. Dielo projektuje ateliér bratislavského Doprastavu.
"Dva kilometre dlhá stavba nového železnično-diaľničného mosta vyrieši jeden z najväčších problémov bratislavskej dopravy - železničnú dopravu v meste. Úspory dosiahnuté vyriešením tohto problému zaplatia stavbu za desať rokov", uvádza sa v archívnej správe TASR.
![](https://vtedy.sk/scalr/640/427/1509336728167.jpg)
Most bude mať dve poschodia. Hore je navrhnutá 29 metrov široká vozovka, pod ňou dvojkoľajná železničná trať. Samotný most bude mať 500 metrov, má stáť na štyroch pilieroch, z ktorých jeden bude vo vode. Predpokladá sa vynikajúca nosnosť mosta - trojnásobná ako na zvyčajných typoch.
Most povedie ponad cíp zimného prístavu, vyústi poniže Lida. Dielo projektoval ateliér bratislavského Doprastavu, vedený Ing. Ľudovítom Megom.
![](https://vtedy.sk/scalr/640/427/1509336863906.jpg)
Most hrdinov Dukly (dnes Prístavný most) začali stavať v roku 1977. Do prevádzky bol odovzdaný v dvoch etapách: železničná časť v decembri 1983, motoristická v novembri 1985.