Sekcia

Rok 1992: Slovenské Mototechny zívajú prázdnotou

Napriek deklarovanému vzostupu výroby automobilov po spojení Škody s koncernom VW nastal pravý opak. Skrátil sa pracovný týždeň a začalo sa prepúšťanie zamestnancov v automobilke. Na trhu bol akútny nedostatok nových automobilov.

 

     "Napriek deklarovanému vzostupu výroby automobilov po spojení Škody s koncernom VW sme minulý rok zaregistrovali vážne odbytové problémy a s nimi spojené krátenie pracovného týždňa, či prepúšťanie pracovníkov v automobilke.

     Paradoxné preto je, že doterajšie objednávky a urgencie na dodávky áut sa ignorujú a bratislavské a západoslovenské Mototechny sú od novembra minulého roka bez Favorita.

     Pracovníci týchto vybraných Mototechien, ktorí sú inak už všetci vo výpovednej lehote, si toto počínanie vysvetľujú ako tlak monopolného výrobcu so snahou dosiahnuť monopol aj v predaji automobilov.  Skutočne - Škoda VW preberie v prvom štvrťroku niektoré vybrané (najmodernejšie) predajne za zostatkovú hodnotu od š. p. Mototechna. Výnimku na nezaradenie týchto predajní do privatizácie už česká vláda udelila.

     Taktiež zarážajúco pôsobí aj to, že koncern Škoda VW predáva autá veľkoodberateľom zásadne s daňou - to znamená, že za autá predané na Slovensku plynú dane do českého rozpočtu", píše sa v archívnej správe TASR.

Nie, Favority nemáme, takt vybavujú svojich zákazníkov aj v Mototechne na Vajnorskej ulici v Bratislave. Foto: archív TASR, autor P. Brenkus/4. februára 1992
Tieto parkoviská patria š. p. Mototechna na Vajnorskej ulici a boli časy, že praskali vo švíkoch. Foto: archív TASR, autor P. Brenkus/4. februára 1992